onsdag 24 december 2008

24. Prodigy - I want out (feat. Un Pacino & Havoc)


Den tjugofjärde och likaså sista luckan i en julkalender brukar alltid vara den största, viktigaste och mest storslagen. Minnen av när man som barn med skälvande hand öppnade sista luckan i SVT:s tillhörande julkalender är mig nära. Den var alltid stor och inbjudande, och bakom fanns den bild som tecknaren lagt ner mest tid och energi på. Med mig är det annorlunda. Nu för tiden tycker jag tvärtom. Den sista luckan är den minst betydelsefulla. Nu är vi alla trötta och mätta. Spänningen är liksom bortflugen.

Valet känns därför självklart. Prodigy är en sur gammal stöt som inte vill vara med längre. Jag är förvisso varken ”gammal” eller ”stöt”, men delar hans ovilja att vara med samt hans sura sinnelag.

GOD JUL DÅRÅ så ses vi kanske i mellandagarna eller vid nyår eller något i den stilen.

Prodigy I want out (feat. Un Pacino & Havoc)

3 kommentarer:

Anonym sa...

god jul till dig med!

Martin Janzon sa...

sällskapsspel, liten bebis, småprat och julbrasa - precis som jag vill ha min jul. jag har blivit gammal och uppskattar det enkla i livet. god jul!

Martin Janzon sa...

nej, inte min bebis.