måndag 1 december 2008

1. Ice Cube - Gangsta rap made me do it (feat. Scarface & Nas)


Så står jag där igen, på Pusterviks övervåning med högerhanden i ett fast grepp kring ett ölglas. Ölglaset var bara för en kort stund sen till bredden fullt men är nu nästan tomt. Men inte fick jag smaka dess bitterljuva saft, istället har den spillts ut över mig själv och tuggat sig igenom fibrerna på min nyköpta tröja till den vida grad att jag känner fukt mot min hud. Jag vänder mig om mot förövaren och frågar med min allra myndigaste stämma vad fan det nu var bra för. Hon svarar inte på en lång stund, utan sneglar bara på mig med en överlägsen blick. Till slut säger hon ”Ah, men det var ju inte meningen fattar du väl” och återupptar processen att få bartenderns uppmärksamhet. Inte meningen, som om det gör min tröja torr eller mitt ölglas fullt, tänker jag och mumlar knappt hörbart ”Jävla fitta”. Tyvärr visar sig tjejen inneha någon form av fladdermuslik hörsel och snappar upp mina ord. Då jävlar tar det i hus i helvete, hon spottar hätskt ur sig ett ”Vad var det du sa” och ställer sig så bredbent som bara möjligt med armarna på hennes höfter hotfullt nära som vore hon den förorättade av oss. Hon upprepar sin fråga igen, varpå jag ställer mig i samma löjeväckande pose som hon och förmedlar lugnt ett ”Det hörde du nog”. Sen säger jag med en kyligt nonchalant axelryckning ”Gangsta rap made med do it”, vilket inte får den effekt jag hoppades. Min briljans är förlorad på henne då hon inte verkar förstå innebörden i vad jag just sagt. Istället tittar hon på mig dum och häpen min. Jag suckar och beställer in en ny öl.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förutom det Mberenis sa, så vill jag påpeka att jag befunnit mig i motsvarande situation - inte fått en öl över mig, men skyllt mina eventuella övertramp på gangsterrappen utan att det fått någon som helst önskad effekt.

Tårtan sa...

Haha! bästa bailouten, och även om mongot inte fattar vad man menar, det viktigaste är att du fattar vad du menar, och människorna du bloggar till.

Ward sa...

Ills 'n' Thrills is for the kids!

Martin Janzon sa...

ODB > Ice Cube