måndag 7 april 2008

Svenska städer: Mina drömmars stad


Vadan detta? Mina drömmars stad säger du? Skall detta utvecklas till ett filosofiskt resonemang om drömmens utopi? Wards alldeles egna Eldorado, staden där vinet aldrig slutar flöda, där musiken aldrig tystnar och där kvinnorna aldrig säger nej. En liksom naiv föreställning, någon slags pojkdrömmeri, patetiskt och svärmiskt, där en sitter med högtflygande planer och funderingar som aldrig någonsin kan genomföras. Att som kvinnofolket försöka förändra något beständigt. Och vad har egentligen gubben på bilden med grejen att göra? Är det Wards drömscenario; bara massa jävla gamla gubbar med håret på svaj och buset glimtandes i ögonvrån som sitter och snackar med varandra om ditten och datten dagarna i ända. Är han Ward något slags BÖG eller? En pervers jävel som finner alla sorters njutning i gamla gubbars svammel.

Nej, du efterblivne läsare, så är inte fallet. Förvisso är jag inte sen att meddela att gamla gubbar kan underhålla mig långa stunder, men det är knappast vad mina drömmar består av. Mina drömmar, likt varje rätt beskaffad karl, består av futuristisk teknologi som bara jag och ingen annan har, belägrade kvinnor och, naturligtvis, vapen. Mina drömmar stad är istället anledningen till att jag inte kan skriva de högklassiga poster ni förtjänar och som jag vanligtvis levererar eller åtminstone försöker mig göra. Jag har försjunkit i Per-Anders Fogelströms Stad-serie och spenderar dagarna som en annan skolpojk, det vill säga med näsan i böcker. Så om du inte är bekant med Per-Anders, som är den lustiga gubben på bilden, borde du genast gå till närmaste bokhandel och skaffa dig ett exemplar av den inledande delen, vilken är Mina drömmars stad. Och lyckan ler mot dig, gosse. Som den ler, ty svenska staten har sänkt skatten på skiten i ett försök att främja nationalbildningen måhända, vilket gör att boken är billigare än din syster. Själv är jag klar med serien, alla fem (yeah baby, yeah), och är i allra högsta grad på hugget med kommande poster. Det blir med allra högsta sannolikhet ytterligare en del i den högt uppskattade serien ”Svenska städer”, det blir lite om kombinationen snus och porr och kanske, om du har tur, en förjävla skön gästblogg. Får inte det din mun att vattnas, så säg?


Och om du inte riktigt kan hålla dig, om du hungrar efter kvalitet och whatnot så laddar du ner Cassies "Thirsty" och Mariahs "Side Effects" med allas vår favorit Jeezy. Om du liksom på något vänster missat dem, vill säga. Later bitches!

3 kommentarer:

Martin Janzon sa...

Thirsty är så leeeen. Som sammet, som lårhud. Side effect fick jag bara hem en snutt av, men det lät bra, så jag ska fixa hela. Efter som jag är hade jag inte hört den.

Ja, jag väntar ju! Här ska det inte hållas på och ha tur för att få nåt, du har sagt A och nu även B, så då är det bara att leverera. Lagom till efter 70-talslistan säger jag.

Ward sa...

Martin: Ja, Thirsty svalkar mina sinnen varje dag. Och Side Effects gör detsamma. Jeezy trademarkskrattar genom hela låten också. Guld.

Nä, den kommer. Huruvida den blir "förjävla skön" är dock tveksamt. Däremot lovar jag att lägga blod, svett, tårar och andra kroppsvätskor för att liksom försöka hålla din kvalitetsnivå.

Till alla readerz (och min homeboy Martin Jigga Janzon speciellt) därute; förlåt för det här hybrisartade inlägget. Jag skyller på the dope. It aint eazy to get out, when everyone tryin to pull ya back in. Peace out. Kärlek till alla.

Martin Janzon sa...

Fred och kärlek, ursäkter överflödiga, gästblogg kommer - bra, kvalitetsnivån kommer hållas, my girls are like boomerings, no matter how far i throw 'em they come back.