söndag 20 december 2009

W-Rap-Up 2009


2009 blev inte lika sprakande som 2008, men det blev inte heller så ljummet som jag hade onda aningar om. Det blev istället, på det hela taget, ett helt okej år, varken mer eller mindre. Albumen först då:

1. Slim ThugBoss of all Bosses
Jag fastslog detta redan i mars och har ingen egentlig anledning att ändra mitt omdöme. Ett utmärkt album, enhetligt, välproducerat och kryddat med ett par fantastiska låtar. Thugga var bäst lite i skymundan, som vanligt alltså.
2. Gucci ManeThe Cold War Series (Great Brrritain, Guccimerica, Brrrussia)
3. Lil’ BoosieSuperBad
4. RaekwonOnly Built 4 Cuban Linx II
5. B.G.Too Hood 2 be Hollywood

6. Cam’ron Crime Pays
7. Gucci ManeThe State vs. Radric Davis
8. Project PatReal Recognize Real
9. Kurupt & DJ QuikBlaQKout
10. UGK UGK 4 Life

11. Freddie GibbsMidwestgangstaboxframecadillacmusic
12. Beanie SigelThe Broad Street Bully
13. Trick DaddyFinally Famous: Born a Thug, Still a Thug
14. JuvenileCocky & Confident
15. Method Man & RedmanBlackout! 2

Och till sist även låtarna:

1. Big BoiShine Blockas (feat. Gucci Mane)
Den kyligare hälften av Outkast la mig och många andra på sträckbänken när han hävdade att fullängdaren skulle komma någon gång under 2009. Det gjorde den förvisso inte, men kungen av Atlanta lockade med sig kronprinsen, samplade Jay-Z och släppte årets hiphop-singel istället. Det är både jag och Pitchfork (!) rörande överens om.
2. Soulja BoyTurn my Swag On (Remix feat. Lil’ Wayne)
3. Clipse - Popular Demand (feat. Cam’ron)
4. Cam’ronI Hate my Job
5. Lil’ BoosieClips & Choppers (feat. Lil’ Phat)

6. Slim ThugSmile
7. The PackHoes in this House
8. Gucci ManeDanger’s not a Stranger
9. Three 6 MafiaMedicine (feat. Gucci Mane & Keri Hilson)
10. Juicy J & Project PatIke Turner Pimpin’ (feat. Slim Thug)

11. OJ Da JuicemanMake the Trap Say Aye (feat. Gucci Mane)
12. B.G.Nigga Owe me Some Money (feat. Lil’ Boosie, C-Murder & Soulja Slim)
13. WaleChillin’ (feat. Lady GaGa)
14. RaekwonHave Mercy (feat. Beanie Sigel)
15. UGK Purse Come First (feat. Big Gipp)

16. Big Kuntry KingI do (feat. T.I. & Young LA)
17. Dirty He Want da Money (feat. Rich Boy)
18. Lil’ WayneWe be Steady Mobbin’ (feat. Gucci Mane)
19. The GameBang Along
20. Ghostface KillahGuest House (feat. Fabolous)

21. ChamillionaireDenzel Washington (feat. Z-Ro)
22. Jay-ZEmpire State of Mind (feat. Alicia Keys)
23. Killer MikeImma Fool Wit it (feat. Big Kuntry King)
24. Freddie GibbsWomb 2 the Tomb (feat. Pill)
25. T.I.All Night

3 kommentarer:

KV sa...

Bra lista! Jag kom just på att jag så jävla glömde Turn my swag on till min egen.

KV sa...

Bra lista! Jag kom just på att jag så jävla glömde Turn my swag on till min egen.

Anonym sa...

Vad är den sanna orsaken att vissa värstingar döms aldrig t.ex. muthärvan i MIGGAN: jo, allra största katastrofen var inte i hemlandet som jag flydde; tvärtom, HÄR: MIGGANs handläggare FADIME BAKIR TAR BETALT (mutor). Eftersom jag är gömd asylsökande kan inte ens besöka polisen. Vart skulle jag anmäla sådana kriminella anställda?
Mvh.
m.jallow