söndag 9 mars 2008

Modeblogg: 2008 års accessoar



I takt med att Facebook förra året växte till någon sorts världsomspännande monopol, där var och varannan stred mot resten om vem som egentligen kände flest människor, är det fullt uppenbart att 2008 betyder kontraattack. Att kalla människor man gick i lågstadiet med, din brorsas lumparkompisar eller hon som du fingerpullade i åttan för ”vänner” är förlegat och opraktiskt. Några få nära och kära är grejen och vad kan vara mer närt och kärt än det som i folkmun kallas ”flickvän”? 2008 är flickvännens år, monogami är det nya knulla runt. Jag själv har redan gått i bräschen, trendskapare som jag är. Och det var inte så jävla svårt heller. Relativt smärtfritt står jag nu med en flicka jag kan kalla min alldeles egna. Förvisso är det en smula enerverande att ständigt ha henne i hasorna med idoga näsvisa frågor i halsen, hennes ständiga krav på uppmärksamhet och hennes synnerligen gränslösa behov av att ”hitta på saker”. Samtidigt är det skönt att min lägenhet fylls med liv och lust istället för det gamla vanliga, det vill säga damm och ensamhet. Men nu börjar hon tjata om det här att ha sex och så. Jag funderar på att testa det men jag vettifan. Det verkar rätt kletigt och jobbigt asså…

2 kommentarer:

Bollen sa...

mm sex kan vara ganska... messy. Du får försöka blunda i så stora omgångar du kan.

Tårtan sa...

låtsas att du knullar en man, det är mindre komplicerat.